Glitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text GeneratorGlitter Text Generator

Thursday 27 December 2012

28/12 Dalam Kenangan


SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN NUR HABIBAH BT IDRIS...

Jangan salahkan Allah bila Allah ambil balik apa yang DIA pinjamkan untuk kita, Allah ambil sebab Kasih sayang Allah kepada dia melebihi kasih sayang kita.. Allah ambil dia sebab kita dah tak mampu menjaga dia, tak mampu bahagiakan dia..

Bukan mudah untuk menerima hakikat sebuah kehilangan, walaupun kita sedar setiap milik kita ini hanya lah pinjaman dari Allah termasuklah diri kita sendiri..setiap yang datang pasti akan pergi, setiap yang bermula pasti akan berakhir, setiap yang hidup pasti akan mati..

Hari ini genap usiamu 21tahun..tapi kamu tak sempat meraikannya kerana kamu telah bertemu Penciptamu lebih awal..Terkedu seribu bicara aku rasakan saat terpandang namamu di FB, menandakan hari ini adalah ulangtahun kelahiranmu..saat itu jualah, rasa sebak mengalir di setiap saluran nadiku, rinduku padamu menyesak sukma..cepatnya kau pergi tinggalkan aku dan keluarga kita..

Sudah hampir 5bulan kau tinggalkan dunia fana ini tetapi aku rasakan ianya masih baru...5bulan kau pergi, tidak pernah sekali pun aku mimpikan kau sedangkan aku terlalu inginkannya..supaya rinduku padamu terubat apabila aku merasakan kehadiranmu biarpun hanya dalam mimpi..sedangkan kakak aku, bahkan Aleeya yang baru berumur 5tahun ada termimpikan kau..teringat kata mak " Allah tak nak tambahkan kesedihanmu bila kamu mimpikan dia"

Tika ini,
Bila aku rindukan dia,
tapi tak dapat dengar suara
tapi tak dapat bergurau senda dengan
tapi tak dapat berlawan bicara
tapi tak dapat bersua muka
apa yang aku ada
hanyalah kenangan bersama
hanya gambar bersama 
menjadi tatapanku saban ketika

masih jelas digambaran saat terakhir dia bersamaku
masih jelas wajah pucatnya saat malaikat maut menjemputnya
masih jelas tangan ini menggigil saat memandikan jenazahnya
masih jelas tangan ini terketar-ketar mengikat bucu-bucu kain kapannya
masih jelas diri ini bersimpuh menemaninya dalam van jenazah
masih jelas orang ramai menyambut kepulangan jenazahnya
masih jelas cerita baik tentangnya bergema
masih jelas air mata ini mengalir tanpa henti menangisi pemergiannya

aku merenung jauh, kosong
aku merinduinya separuh nyawa
kalaulah masa dapat diputar semula
kalaulah dapatku luang lebih masa bersamanya
kalaulah aku dapat bersama saat nafas terakhirnya direntap
dan walau berapa banyak perkataan kalau aku lakarkan
dia tetap pergi, pergi yang takkan kembali..

wahai sepupuku, wahai sahabatku
bersemadilah engkau di sana dengan tenang
semoga kita boleh bersaudara lagi di SYURGA..

aku hadiahkan Al-fatihah buatmu sebagai hadiah dihari jadimu :


sesungguhnya kami sekeluarga teramat merinduimu..walau kau telah tiada di dunia ini tapi kau tetap hidup dalam hati kami..

BERBAHGIALAH KAU DI SANA !


1 comment:

  1. Al-fatihah.. kalau & nasib baik xpernah habis.. btw, yg pergi da selmat.. Bahagian kite esok2 mcm mana plak ek?

    ReplyDelete